تازه ترین خبرها

(آخرین بروز رسانی 12 دقیقه قبل)

 
بال‌های شکسته گردشگری جهانی در مازندران / گردشگران اکو در راه هستند
کمتر از ۳۵۰ روز دیگر تا میزبانی ساری برای رویداد ۲۰۲۲ باقی مانده اما مازندران بال پرواز به سمت گردشگری منطقه ای و جهانی را ندارد و زیرساخت ها نیز ضعیف است / مازندران با شتاب به سوی پایتخت گردشگری کشورهای اکو پیش می‌رود اما هنوز از داشتن پروازهای ....
کمتر از ۳۵۰ روز دیگر تا میزبانی ساری برای رویداد ۲۰۲۲ باقی مانده اما مازندران بال پرواز به سمت گردشگری منطقه ای و جهانی را ندارد و زیرساخت ها نیز ضعیف است / مازندران با شتاب به سوی پایتخت گردشگری کشورهای اکو پیش می‌رود اما هنوز از داشتن پروازهای ....  

در حالی مازندران مهرماه ۱۴۰۱ میزبان گردشگران کشورهای عضو اکو خواهد بود که هنوز زیرساخت‌های مورد نیاز برای میزبانی و پایتخت گردشگری کشورهای منطقه شده در استان و مرکز آن مهیا نشده است.

مازندران با شتاب به سوی پایتخت گردشگری کشورهای اکو پیش می‌رود اما هنوز از داشتن پروازهای خارجی محروم است و مسیرهای پروازی آن به داخل کشور محدود است درحالی که جهانی شدن گردشگری نیازمند برنامه ریزی برای توسعه پروازها است.

نتوانستیم در صنعت بین المللی گردشگری خود را نشان دهیم    اوج  نیوز: 

دبیر رویداد منطقه‌ای ساری ۲۰۲۲ با بیان اینکه وقتی طرح ساری ۲۰۲۲ نوشته شد نگاه بر این بود که از ظرفیت کشورهای حوزه اکو با ۵۰۰ میلیون جمعیت و ۸۵۰ میلیارد تومان گردش مالی بتوانیم استفاده کنیم، گفت: هنوز نتوانستیم در حوزه صنعت بین المللی گردشگری خود را نشان دهیم.

وی در گفتگو با بازار افزود: این رودخانه و دبیرخانه شرایطی را فراهم می‌کند تا کشورها از ظرفیت و صنعت گردشگری بهره مند شوند و مازندران استانی با ظرفیت‌های بالا در کرانه دریا و کویر، ظرفیت‌های مهمی در صنعت گردشگری دارد.

وی با اظهار اینکه در حوزه فرهنگی ساری ۵۰ هزار سال قدمت و در حوزه تمدنی و شهرنشینی پنج هزار سال قدمت دارد، گفت: امیدواریم این رویداد چشم اندازی فراروی کشورهای اکو به گردشگری ایجاد کند و باید به گونه‌ای برنامه‌ای کنیم تا گردشگری استان بین المللی شود.

تاکنون رویدادهای بین المللی مختلفی از جمله موسیقی و تئاتر کشورهای عضو اکو در استان مازندران برگزار شده و به رغم داشتن تجربه، هنوز مازندران نتوانسته از ظرفیت‌های اکو برای توسعه در بخش‌های مختلف فرهنگی و گردشگری بهره برد.

تجربه‌های از دست رفته فرهنگی اکو

دلاور بزرگ نیا عضو مؤسسه فرهنگی اکو با اشاره به اینکه رویداد ساری ۲۰۲۲ در شهر ساری برگزار می‌شود، گفت: تجربیاتی در رویدادهای منطقه‌ای و بین المللی داریم ولی نتوانستیم بهره‌های جدی از این رویدادها بگیریم.

وی با بیان اینکه باید تجربیات گذشته را به کار بگیریم و آمادگی جامعه را برای رفت وآمدهای کشورها تقویت کنیم، شکل گیری دبیرخانه رویداد ساری را نوعی هوشمندی دانست و گفت: ساری در گذشته میزبان موسیقی و تئاتر کشورهای اکو بوده است و نمایشگاه‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی کشورهای اکو در ساری برگزار شد که باید از این تجارت الگو گیریم.

وی با اشاره به آماده سازی پارک اکو در ساری پیشنهاد داد تا شهر را با المان‌ها و میراث مشترک کشورها بیاراییم و نمادها و تندیس بزرگان کشورهای اکو را در این پارک به نمایش گذاریم.

بزرگ نیا با اشاره به اینکه دریا در موسیقی، ادبیات، گردشگری و غیره در استان نقش و حضور ندارد، گفت: مردم مازندران پشت به دریا زندگی می‌کنند و حداکثر استفاده از دریا، صید ماهی است.

بزرگ نیا خواستار احیای دریا در صنعت گردشگری استان مازندران شد و گفت: ضیافت سفرا در عرصه کشتی، موسیقی محلی و غیره از جمله برنامه‌هایی بوده در رویداد ساری ۲۰۲۲ پیگیری می‌شود.

مازندران به دلیل اشتراکات فرهنگی و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری سالانه میزبان گردشگران فراوانی است و پایتخت شدن ساری بین کشورهای عضو اکو می‌تواند شمار گردشگران خارجی استان را افزایش دهد.

گردشگران خارجی مازندران افزایش می‌یابد
سروربختی رئیس مؤسسه فرهنگی اکو در نشست دبیرخانه رویداد بین المللی ساری ۲۰۲۲ در شهرداری با اشاره به پتانسیل‌ها و جاذبه‌های مختلف تاریخی، گردشگری و طبیعی مازندران خواستار معرفی این جاذبه‌های گردشگران اکو و جهان شد و گفت: پیش از کرونا دو میلیون گردشگر به ساری وارد می‌شد و تلاش می‌کنیم تا پس از برپایی رویداد بین المللی شمار گردشگران خارجی شهر و استان افزایش چشمگیری یابد.

پیش از کرونا دو میلیون گردشگر به ساری وارد می‌شد و تلاش می‌کنیم تا پس از برپایی رویداد بین المللی شمار گردشگران خارجی شهر و استان افزایش چشمگیری یابد

وی با اظهار اینکه ساری و مازندران باید به گردشگران خارجی معرفی شوند، گفت: قطعاً گردشگران از سفر به استان مازندران لذت خواهند برد و در این راستا تقاهمنامه ای با استان مازندران برای برپایی رویداد منطقه‌ای ساری ۲۰۲۲ امضا می‌کنیم.

بال‌های شکسته گردشگری جهانی در مازندران| گردشگران اکو در راه هستند

مازندران در کنار معرفی منابع گردشگری، ظرفیت‌های قابل توجه دیگری در بخش‌های صنعتی، فرهنگی و ورزشی هم دارد، تاکید کرد: با افزایش همکاری کشورهای عضو اکو می‌توان برای جهش اقتصادی و رونق کسب و کار در این استان اقدام کرد و توسعه زیرساخت‌های پروازی از جمله نیازهای استان برای حرکت به سمت گردشگری بین المللی است.

مازندران پرواز خارجی ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به در پیش بودن رویداد ساری ۲۰۲۲ گفت: مازندران از داشتن پروازهای خارجی محروم است.

سیف الله فرزانه در گفتگو با بازار با اشاره به ایجاد اسکله تفریحی و توریستی در ۱۶۵ نقطه ساحلی گفت: به رغم جانمایی و صورت جلسه، ولی یکی از دستگاه‌ها هنگام جابجایی دولت مصوبه را اجرا نکرد و دبه کرده است و این ناشی از آن بوده که قانون مشخصی نداریم.

فرزانه با تاکید بر اینکه در حوزه قوانین باید حرفه‌ای فکر کنیم و دستگاه‌های دخیل وارد میدان شوند، به رویداد ۲۰۲۲ ساری پایتخت گردشگری کشورهای اکو اشاره کرد و گفت: متأسفانه مازندران فاقد پرواز خارجی است و در این زمینه برنامه ریزی نشده است

از آنجایی که شهرهای مازندران بویژه مرکز استان شایستگی لازم را برای پایتخت شدن در بین کشورهای عضو اکو دارند باید ظرفیت‌های ساری و دیگر شهرهای مازندران را تقویت و آن به کشورهای عضو اکو معرفی کرد.

شما ممکن است این اخبار را هم دوست داشته باشید :

دریافت خبرنامه

تبلیغات

نظرات کاربران

نظر شما

نظر شما در مورد این خبر

نظرسنجی