تازه ترین خبرها

(آخرین بروز رسانی 12 دقیقه قبل)

 
آیت الله لائینی : حرف اول را باید میدان‌داران و سردار سلیمانی ها بزنند
نماینده ولی فقیه در مازندران دوگانگی بین میدان و دیپلماسی را نادرست خواند و گفت: هر دو باید در خدمت نظام باشند و در صورت اصطکاک حرف اول را باید میدان‌داران وسردار سلیمانی ها بزنند.

به گزارش اوج نیوز،  آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های مجازی نمازجمعه ساری با اظهار اینکه خداوند کریم در قرآن کریم بابیان ضرب المثل ها قصد دارد مردم را به فکر و تأمل وادارد، تعقل و تفکر را مسئله‌ای بسیار مهم دانست و گفت: هدف اولیای الهی این است که انگیزه تفکر در مردم ایجاد شود.

 

وی با عنوان اینکه مکتب دین، مکتب فکر و اندیشه و تعقل است، ادامه داد: باید زمینه‌های تفکر و تعقل را در بین جامعه ایجاد کنیم و از جمله این زمینه‌ها و عوامل، ضرب المثل ها موجود در فرهنگ در هر جامعه است.

 



وی با اشاره به درپیش بودن شب‌های قدر و سالروز ضربت و شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) افزود: سراسر زندگی حضرت علی (ع) معنویت و نور بوده است.

 

امام جمعه ساری خواستار قدر دانستن ایام قدر و بهره گیری از فیوضات معنوی این ایام شد و گفت: امیدواریم مردم با رعایت اصول بهداشتی اقدام به برپایی مراسم‌های معنوی داشته باشند.

 

ضرورت آشنایی با مولود قرآن و شب قدر

 

وی تاکید کرد از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در محافل مذهبی بیشترین رعایت اصول بهداشتی صورت گرفته است و باید خود را با مولود شب قدر و قرآن بیشتر آشنا شویم و به آن عمل کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، حضرت علی (ع) را قرآن ناطق بیان کرد و گفت: حضرت علی در زندگی پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) شاهد مشقت‌های فراوانی و مظلومیت بوده است و ۲۳ سال صبر و سکوت و خانه نشینی از جمله مصائب بوده است.

 

وی رسیدگی به فقرا و امور مسلمین را جمله تلاش‌های حضرت امیر مؤمنان (ع) دانست و گفت: عدالت اقتصادی و عدالت سیاسی از جمله دلایل جنگ‌های حضرت بوده است.

 

آیت الله محمدی لائینی با گرامیداشت هفته معلم و شهادت شهید مطهری اظهار داشت: شهید مطهری جان شریفش را برای اعتلای اسلام فدا کرد و این منزلت و عظمت معلمان را نشان می‌دهد.

 

امام جمعه ساری با تقدیر از زحمات و تلاش‌های جامعه کارگری خواستار ادای حق و حقوق و رفع مشکلات این قشر شد.

 

وی با اظهار اینکه امروز نظام اسلامی با انواع درگیری‌ها و القائات روبرو است، افزود: هر روز با شبهات متفاوتی روبرو است در حالی که امروز باید همه حواس‌ها به سمت انتخابات باشد و توجه به مسائل حاشیه‌ای خواسته دشمنان است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه برخی از شهیدان همانند حضرت علی (ع) بعد از شهادت نیز مظلوم واقع شده‌اند، ادامه داد: شهید سلیمانی نیز مظلوم واقع شده است.

 

میدان و دیپلماسی در خدمت نظام باشد

 

آیت الله لائینی با اشاره به طرح مسائلی نظیر سیطره میدان بر دیپلماسی و دوگانه میدان و دیپلماسی پس از شهادت سردار سلیمانی گفت: این مسائل و بهانه‌ها درست نیست زیرا دوگانه میدان و دیپلماسی نداریم و دیپلماسی نیز یک میدان است و همه باید در خدمت عقلانیت و کانون و اسلام و نظام باشد.

 

امام جمعه ساری تصریح کرد: اگر در جایی اصطکاک ایجاد شود، اولویت با میدان نظامی است زیرا میدان نظامی اصل موجودیت مملکت را تأمین می‌کند و اگر این میدان نباشد، چیزی از کشور باقی نمی‌ماند، پس تاجایی که در کنار هم پیش می‌روند هر دو میدان و دیپلماسی در خدمت نظام باشد و در صورت اصطکاک اولویت با میدان نظامی است.

 

وی افزود: باید حرف اول را میدان و سردار سلیمانی‌ها و میدانداران دفاع مقدس و مدافعان حرم بزنند و القای چنین شبهاتی در آستانه انتخابات، شیطنت‌ها را هویدا می‌کند.

 

وی تصریح کرد: اگر قرار بود روایتی از دوران خدمت صورت گیرد باید جای امنی نظیر شورای امنیت یا وزارت اطلاعات این کار صورت گیرد و باید مسببان نشر این فایل تحت تعقیب قرار گیرند./مهر

شما ممکن است این اخبار را هم دوست داشته باشید :

دریافت خبرنامه

تبلیغات

نظرات کاربران

نظر شما

نظر شما در مورد این خبر

نظرسنجی