تازه ترین خبرها

(آخرین بروز رسانی 12 دقیقه قبل)

ربیعی اعلام کرد :
دستور روحانی برای شناسایی ربایندگان فایل مصاحبه ظریف
اوج نیوز : سخنگوی دولت گفت: رئیس‌جمهور به وزارت اطلاعات دستور داد که عوامل ربایش فایل صوتی مصاحبه آقای ظریف را شناسایی کنند ....
دستور روحانی برای شناسایی ربایندگان فایل مصاحبه ظریف

اوج نیوز: علی ربیعی سخنگوی دولت صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در روزهای گذشته انتشار فایل صوتی وزیر خارجه حواشی ایجاد کرد. این فایل صوتی که توسط تلویزیون پترودلاری کینه توز که با دلارهای نفتی اداره می‌شود و از روز تأسیس طرفدار رنج و تحریم مردم بوده است، منتشر شد. همین امر نشانگر توطئه آمیز بودن ربایش و پخش گزینشی این مصاحبه است.

ربیعی گفت: رئیس‌جمهور به وزارت اطلاعات دستور داد تا عوامل این توطئه را شناسایی کنند.

وی گفت: ربایش این اسناد، توطئه‌ای علیه دولت، نظام، انسجام داخلی، نهادهای کارآمد و سرافراز در میدان‌ها و همچنین توطئه‌ای علیه منافع ملی ماست.

سخنگوی دولت تاکید کرد: البته ما منتظر خواهیم بود که آقای ظریف به ایران برگردند و حتماً توضیحات لازم در مورد سو برداشت‌ها را ارائه خواهند کرد.

ربیعی تاکید کرد: برش‌های گزینشی از یک گفتگوی بسیار طولانی با جهت‌گیری‌های شیطنت آمیز منتشر شد، این گفتگو بخشی از برنامه‌ای به نام «آن سوی دولت» و با موضوع گزارش و روایت خدمات، اقدامات، چالش‌ها و دستاوردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است که زیر نظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری مصاحبه‌هایی با وزرا و معاونین رئیس‌جمهور در چارچوب تاریخ شفاهی هشت ساله دولت انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: بنا بود که فایل کامل نسخه صوتی و تصویری گفتگوها در دفتر هیئت دولت و با درجه طبقه بندی آرشیو شوند و یک نسخه گزیده از هر گفتگو با توافق مصاحبه شونده‌ها در یک نهاد ملی مطالعاتی آرشیو و سپس منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد.

سخنگوی دولت گفت: فایل گفتگوی آقای ظریف به دلایل کاملاً روشن که البته همه ابعاد هنوز روشن نیست ولی بعد توطئه‌آمیز بودن آن روشن است، توسط افرادی که هویت آنها در دست بررسی است به سرقت رفت و منتشر شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه جمع بندی فعالیت‌ها و اقدامات در پایان دولت‌ها امری مرسوم بوده است، گفت: این بار با یک نگاه نوآورانه و با دو هدف، یک انتقال تجارب با هدف آسیب‌شناسانه و سپس مستند ساختن فعالیت و اقدامات دولت هم برای ثبت تاریخی و هم برای مطالعه علاقه‌مندان به شکل انتشار عمومی پیش‌بینی شده بود.

ربیعی گفت: در هدف اول آسیب شناسی سیاستگذاری‌های دستگاه‌های مختلف از زبان مسئولان عالی دستگاه‌ها و پرسیدن موانع سیاستگذاری و مشکلات آن مدنظر بود تا بعنوان سندی تاریخی و قابل استفاده از تجربیات مسئولان پیشین برای آیندگان باشد.

وی افزود: کاملا قابل انتظار است که در جریان آسیب شناسی، جنبه نقد بیشتری هم دیده شود ولی این نافی همکاری و همدلی بین همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در عرصه عمل نیست. کلیه دستگاه‌ها با نگاه آسیب شناسانه به ساختارهای موجود، اصطکاک های بین دستگاهی، فرآیندهای سیاستگذاری، تعارض‌های موجود را بحث کردند و طبیعی است که جنس آسیب شناسی در وزارت امور خارجه کاملا متفاوت بود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: طبیعی است که دستگاه دیپلماسی ما همانند همه کشورهای جهان با توجه به نوع ماموریت‌ها و در چارچوب های عملیاتی در نقطه نظر روشی دیدگاه متفاوتی نسبت به موضوعات داشته باشند.

شما ممکن است این اخبار را هم دوست داشته باشید :

دریافت خبرنامه

تبلیغات

نظرات کاربران

نظر شما

نظر شما در مورد این خبر

نظرسنجی