تازه ترین خبرها

(آخرین بروز رسانی 12 دقیقه قبل)

 
اختصاصی / یادداشتی در واکنش به تعصّباتِ استانیِ یک «قُلّک ملی» !
آقای نوبخت! اگر «مازندرانی» بودید باید روزی ده بار سر به دیوار می‌کوبیدید !
اوج نیوز : خدا را شکر کنیم که محمدباقر نوبخت اهل مازندران نیست که در آن صورت و از مشاهده بی‌عملی مدیران کم کار مازندران ، با این همه پروژه نیمه تمام ، روزی ده بار لازم می‌شد سر به دیوار بکوبد ! ....
آقای نوبخت! اگر «مازندرانی» بودید باید روزی ده بار سر به دیوار می‌کوبیدید !

اوج نیوز / اختصاصی : یکی از رسانه‌های استان گیلان در یک روز، دو خبر از محمدباقر نوبخت نقل کرد که به‌خوبی نشان‌دهنده تعصبات محلی این قلّک ملی است. ما بارها در گذشته گفتیم و نوشتیم و از مدیران استانی که در پایتخت مشغول خدمت هستند خواستیم این یک اخلاق مثبت را از «نوبخت» بیاموزند و نسبت به موطن و زادگاه خود، نگاه ویژه داشته باشند، البته این نگاه نباید به کوتاهی در حق سایر مناطق و شهروندان دیگر استان‌ها و بی‌عدالتی و تبعیض منجر شود.


برابر این گزارش معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به‌شدت از کندی پیشرفت فیزیکی ساخت راه آهن رشت به انزلی و کاسپین منطقه آزاد انزلی ابراز ناخرسندی و انتقاد کرد و با عصبانیت پرسید: «سرم را به کدام دیوار بکوبم ؟

محمد باقر نوبخت حقیقی  در جلسه مشترک علنی با پیمان‌کاران قطعات شش و هفت مسیر در دست احداث راه آهن رشت به انزلی و کاسپین منطقه آزاد انزلی که با حضور مشاورین خودش و استاندار گیلان برگزار شد، در واکنش به اظهارات یکی از مشاورین مبنی بر احتمال افتتاح راه آهن رشت به کاسپین در دهه فجر 1400 به جای فصل بهار سال آینده واکنش نشان داد و گفت:  «من به‌عنوان یک شخص عامی کنار دریا که سواحل آن دارای ماسه بادی است به خاطر تامین ماسه، کار ساخت راه آهن روی زمین مانده، سرم را به کدام دیوار بزنم؟ به کی گله بکنم ؟

وی با ابراز ناخرسندی و انتقاد شدید، اضافه کرد: « آخه این یعنی چه به پایان سال رسیده‌ایم الان دارند به من می‌گویند ماسه بادی نیاز داریم؟ این جواب است؟ این برای مردم جواب است که ده بار در مصاحبه‌ها به مردم گفتیم آماده می‌شود؟! من به اعتبار سخنان شما وعده دادم. مشکل پول هم ندارید، چرا ما به خاطر تامین ماسه بادی مشکل داشته باشیم؟ من نمی‌دانم از کی باید گله بکنم؟ این بی‌عرضگی سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و پیمان‌کاران است که نمی‌توانند 35 کیلومتر باقی‌مانده در زمان مقرر به بهره‌برداری برسانند.»

نوبخت در حاشیه همین جلسه نیز مصوب کرد بنزین به نرخ دولتی به خبرنگاران استان گیلان تحویل شود.

معمولاً وزرا و اعضای کابینه عادت دارند از رییس سازمان برنامه و بودجه با عنوان «قلّک دولت» یاد می‌کنند، ضمن اینکه جایگاه نشستن وی در سمت راست  رییس‌جمهوری در جلسات هیأت دولت نیز حکایت از نقش مهم و محوری نوبخت  است و پربی‌راه نیست اگر بگوییم رییس سازمان برنامه و بودجه در حقیقت، قلّک دولت است و پشتیبانی مالی بسیاری از طرح‌های مهم و محوری در سطوح ملی و استانی را عهده‌دار است، این یعنی اگر حمایت ویژه وی نباشد ممکن است بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی به‌دلیل فقدان اعتبار لازم، مشمول گذر زمان شوند و در موعد مقرر به افتتاح نرسند.

البته ما توقع نداریم امکانات دولت به شکل ویژه بین چند استان که دولتمردان ما اهل آن مناطق هستند تُخس شود بلکه غرض ما در این نوشتار، مقایسه تعصب نوبخت با بی‌خیالی برخی مدیران مازندرانی پایتخت است که یادشان از مشکلات استان نمی‌آید.

ضمناً لازم است خدا را شکر کنیم که محمدباقر نوبخت اهل مازندران نیست که در آن صورت، روزی ده بار لازم می‌شد سر به دیوار بکوبد و در آن صورت نیز دوام نمی‌آورد و جان به جان آفرین تسلیم می‌کرد از مشاهده بی‌عملی برخی مدیران کم کار مازندران .... 

جهت مزید اطلاع جناب نوبخت گیلانی باید بگوییم ما در استان مازندران حدود 230 پروژه برزمین تنها مانده در حوزه گردشگری داریم که سن برخی به بلوغ رسیده است، 18 تا 20 سال دارند و  اگر انسان بودند باید همین روزها در جشن ازدواج‌شان شرکت می‌کردیم!

این پروژه‌های برزمین مانده در مازندران، اختصاص به حوزه گردشگری ندارد و شامل حوزه‌های مختلف کشاورزی، فرهنگ، صنعت، ورزش و ... می‌شود، پروژه‌هایی چون تالار فرهنگی هنری مرکز استان، زمین چمن شهید وطنی که جناب نوبخت در جریان وعده‌های آن هستند و محورهای مواصلاتی استان و بی‌شمار طرح هادی تنها بخش کوچکی از طرح‌های معطل مانده هستند که نه تنها دهه فجر 1400 که سال‌ها بعد نیز امیدی به تکمیل آبرومندانه‌شان نمی‌رود.

تعصب و جدیت در اظهارات نوبخت برای مازندرانی‌ها قدری عجیب است چون این استان با داشتن وزیر اقتصاد، یک دو جین معاون وزیر و مدیران ملی، یکی از استان‌هایی است که بالاترین پروژه‌های پیر و نیمه‌تمام را در خود جای داده است و برخی کارفرمایان، به همین دلیل عطای تکمیل پروژه را به لقای مدیران مدعی، بخشیدند و کار را رها کردند و رفتند.

آخر سخن این‌که اگر تنها بخشی از تعصب محمدباقر نوبخت را مدیران استان مازندران داشتند، بخش اعظمی از مشکلات استان حل می‌شد، فوتبال مازندران و پرسپولیس در استخر شهید وطنی برگزار نمی‌شد و اوضاع محورهای اصلی داخل استان نیز این نبود.

شما ممکن است این اخبار را هم دوست داشته باشید :

دریافت خبرنامه

تبلیغات

نظرات کاربران

نظر شما

نظر شما در مورد این خبر

نظرسنجی