تازه ترین خبرها

(آخرین بروز رسانی 12 دقیقه قبل)


                              آقای استاندار ، یک  " یا علی ع " دیگر .....

اوج نیوز:برای مصادیق مطلب زیر نخست لازم است که چندنمونه ازمحورهای اصلی سخنان دلسوزانه  جناب دکترحسینی پور نوری ، استاندار محترم مازندران ، در خصوص تلاش و توجه به توسعه و رفع موانع آن ، که از سایت خبری ، تحلیلی  " اوج نیوز " در فاصله بین 15 تیرماه تا 20 مرداد ماه 1401 استخراج گردیده را ، تیتروار مرور نماییم :

15 تیرماه 1401 ، استاندار مازندران : صدور مجوز برای سرمایه گذاران در اتاق شیشه ای انجام می شود – 25تیرماه ، تاکید بر تکریم از ارباب رجوع   -  31تیر ، ماموریت به بانک ها جهت معرفی سرمایه گذاران  -   2مرداد ، در تاکید دولت مردمی آیت الله رئیسی در رفع مشکلات و گرفتاریهای آحاد مردم  -  3مرداد ، بهره گیری از روشهای دانش بنیان در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در حرکت مجموعه تولیدات مازندران  -  4مرداد ، موضوع جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی  -  8مرداد ، نقش رسانه ها در کمک به دولت در سه اولویت کشاورزی ، گردشگری و صنعت استان  -  14مرداد ، تبیین مولفه های اصلی توسعه استان در دو محور کشاورزی و گردشگری و سهم ناچیز اقتصاد دانش بنیان در این حوزه ها  -  15مرداد ، تاکید بر ظرفیت ها و توانایی های اقتصادی ، تجاری ، فنی و مهندسی استان در مقابله با تحریم ها ، با قدرت فتح جنگ اقتصادی  -  17مرداد ، تذکر به تحول در نگاه مدیران جهت شکوفایی اقتصادی  -  20مردادماه ، استاندار مازندران ، هر گونه کارشکنی از سوی مدیران در مسیر سرمایه گذاری عواقب سنگینی داشته و موجب برکناری آنان خواهد شد و ....

جناب استاندار ، کلمه به کلمه سخنان مسئولانه و دلسوزانه شما در بازدیدها و جلسات و مصاحبه ها ، بسیار عالی ، عالمانه ، صادقانه ، بنیادی ، خیرخواهانه و توسعه محور بوده است ، اما با این همه سخن و توصیه و دستورات اساسی و علمی و تجربی و ... چرا همچنان ، پیشرفت و عمران و آبادانی و تولید ثروت و کاهش بیکاری و ارتقاء معیشت ساکنین این دیار ملموس نمی باشد ؟ !

..... چرا علیرغم عزم و اراده و همت و تلاش و عشق و تعلق سرزمینی شما ، همچنان  استان ، از شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی در رنج است ؟ !

..... چرا و توسط چه گروه یا جریان و یا افرادی ، این چرخ دنده هایی که با تلاش و اشتیاق مدیر ارشد استان ، دائماَ  روغن کاری و روان سازی می گردد ، همچنان ، یا  نمی چرخد ، و یا بسیار کُند می چرخد ؟ !

..... و چراهای فراوان دیگر ، که عالیمقام بیش از همگان بدان واقف هستید

آقای استاندار ، به نظر نگارنده ، چنین متصور است که یا :

الف : برنامه ریزی با واقعیت های سرزمینی ، همخوانی و سازگاری ندارد و کاروان توسعه به فتح الفتوح اقتصادی مد نظر مبارک نائل نمی آید

ب : یا عوامل اجرایی و متولیان زیرمجموعه ، توان همراهی و بدان علم و آگاهی و باور و ... ندارند و بمانند چهاردهه قبل ، به عقل و رای و تفاسیر جزیره ایی خود از قوانین و مقررات وابسته و باعث شده تا عدم اجماع و همگرایی و هم افزایی و وحدت رویه و د ر نهایت همراهی مسئولین وکارشناسان ذیربط آنان به عوامل " بازدارنه " مبدل شده اند که البته تذکر اخیرتان در خصوص برکناری مدیران مانع و خاطی در فرار سرمایه گذاران ، چنین برآیندی دارد که نگرانی و دغدغه جنابعالی در این زمینه ، می تواند دلیل اصلی عدم توسعه یافتگی استان باشد که بعنوان یک شهروند مازنی از این صراحت و جدیت شما در ورود به این مهم ( که باید فرش قرمز زیر پای آنان پهن نمود ) ، به سهم خود فراوان سپاسگزارم ، اما نکته قابل تامل و ضروری که لازم است مدیر ارشد استان بدان اهتمام فرماید ، در وحله نخست ، ایجاد شفافیت کامل در فرآیندهای هرگونه سرمایه گذاری ، یا همان پنجره ی شیشه ای واحد ، بمنظور تسهیل و تسریع در آماده سازی صدور مجوزها ، حمایت ها و سایر ملزومات امر فوق است که از هر اقدام دیگری واجب تر و از ضرورت بالایی برخوردار است ( تیتر سخن 15 تیرماه جنابعالی )

و مورد دیگر ، عنایت مدیر ارشد استان به برنامه های واقعی و منطبق با فرصت ها و مزیت های سرزمینی و خصوصا ، پرهیز از تعدد و تکثر طرحها و برنامه ها جهت اجرایی نمودن ، می باشد که چنان چه در مطلب قبل ، معروض داشته ، در دو محور اساسی :

الف : ایجاد زنجیره تامین متکی بر دست آوردهای نوین اقتصادی دنیا و فن آورانه که " ناجی " بخش تولید در تمامی حوزه های مرتبط است و می تواند با توجه به مزیت اول استان در حوزه کشاورزی و وجود مشکلات عدیده در مسیر آن ، که مهمترین دلیل آن ، وجود سوداگران اقتصادی " دلال " که عامل افزایش چند برابری قیمت محصولات تولیدی از مزرعه تا سفره میگردد با اجرای این برنامه توسعه محور و حذف واسطه ها و ایجاد هماهنگی وهم افزایی و تعادل و توازن و تقسیم عادلانه سود بین تمامی حلقه های ذینفع ، ضمن کاهش معنادار قیمت تمام شده محصولات تولیدی و در نتیجه ، تامین کالای ارزانتر به مصرف کننده ، این امکان فراهم خواهد شد تا سود حاصله واقعی و کافی تولید نیز به جیب تولیدکنندگان خُرد و کلان برگشت کرده و موجب اشتیاق بیشتر آنان و خلق ثروت و اشتغال بیشتر در تمامی مناطق و خاصه روستاها خواهد شد

ب : بهره گیری از ظرفیت های فراوان حوزه گردشگری روستایی با اولویت " بوم گردی ، طبیعت گردی و گردشگری سلامت " با انجام آمایش سرزمینی و تبیین مولفه های اصلی توسعه مازندران بواسطه هدایت ، حمایت و نظارت شامل و مستمر شخص اول اجرایی استان و خصوصا همراه نمودن مدیران و کارشناسان حوزه های مذکور ، به نتایج و آثار مثبت و مفید آن در کوتاه و میان مدت چشم داشت .

جناب استاندار ، برنامه حاضر ، نیروهای مجرب موجود ، سرمایه گذار مشتاق ، مدیر ارشد آماده و علاقمند و.... لطفاَ  یک  " یا علی ع " دیگر ......

*  مهدوی جمنانی   -   کارشناس رسانه ، فرهنگی ، اجتماعی ، گردشگری  *

شما ممکن است این اخبار را هم دوست داشته باشید :

دریافت خبرنامه

تبلیغات

نظرات کاربران

نظر شما

نظر شما در مورد این خبر

نظرسنجی