تازه ترین خبرها

(آخرین بروز رسانی 12 دقیقه قبل)

 
حقیقت تلخ پس لرزه‌های سیل مازندران+ تصاویر
کم‌کاری مدیران استانی در وقوع سیل در اظهارات معاون عمرانی استاندار به خوبی مشخص می‌کند که این کم‌کاری فنی آثار جبران ناپذیر روحی و روانی جدی برای مردم سیل‌زده دارد که سال‌های زیادی زمان می‌برد که خسارت‌های روحی و روانی و همچنین مالی سیل‌زده‌ها جبران شود.

به گزارش اوج نیوز،  همیشه بعد از سیل کاسه‌چه کنم در دست مسؤولان بود و هست که به دنبال جبران خسارت باشند، اما برای جلوگیری از خسارت‌ها راهکاری اتخاذ نمی‌شود.

 

وقوع سیل با بارش اندک باران در استانی که در همه فصل سال شاهد بارش باران هستیم امری غیرقابل قبول است، اما این حقیقت تلخ مدت‌ها است که صورت سریالی از غرب تا شرق استان ادامه پیدا می‌کند.

 

سیل چند سال گذشته شهر نکا برای کسب تجربه مدیران ملی و استانی کافی بود، پس از وقوع سیل باید همه گذرگاه و عبور آب در استان بهسازی و بازسازی می‌شد، اما دریغ از توجه!

 

البته این کم‌توجهی‌ها تنها در حوزه سیل و باراش باران نیست در سایر بخش‌ها هم مشکلات در استان بسیار جدی است.

 

زباله،بیکاری، کم‌توجهی به دریا، مشکلات جدی در حوزه کشاورزی و عدم توانایی مدیران استانی در فروش محصولات پائیزی، جاده‌های پرخطر، رانش‌های متعدد و رها شده، عدم وجود پل‌های مناسب برای تردد روستائیان، کم‌توجهی به بهسازی منازل شهری و روستایی و عدم مقاوم‌سازی در برابر زلزله و ... از جمله چالش‌های استان است که همیشه بعد از وقوع حادثه مسؤولان به فکر چاره‌اندیشی مُسکنی افتاده و برنامه خاصی برای پیشگیری ندارند.

 

اظهارات معاون عمرانی استاندار مازندران در جمع مدیران استانی در جلسه بررسی خسارت‌های بارندگی شدید 13 مهرماه در گلوگاه پرده از کم‌کاری تاریخی مدیران گذشته و حال حاضر برداشته است.

 

مهدی رازجویان با اعلام اینکه هر 6 ماه یک بار در مازندران شاهد بروز سیل و خسارت به مردم هستیم، افزود: عوامل انسانی، جنس خاک، تخریب محیط زیست و منابع طبیعی عامل وقوع سیل است.

 

وی با اشاره به مشکلات فنی زیرگذرها در استان، بیان کرد: 40 تا 50 درصد این زیرگذرها دارای نقص فنی است که با یک بارندگی قابل استفاده نیست، چرا نباید برای اصلاح ساختار آنها فکر مناسبی کرد.

 

معاون عمرانی استاندار مازندران خواستار برگزاری مناقصه برای ایجاد چاه‌های جذبی شد و گفت: تاخیر در این موضوع قابل پذیرش نیست وقتی نیاز به ایجاد این نوع چاه‌ها داریم تعلل زمینه بروز مشکلات جدی‌تر را فراهم می‌کند.

 

رازجویان با اشاره به تاخیر در بازگشائی تقاطع راه‌آهن با خیابان قائم در شرق مازندران افزود: این اقدام با به صورت جدی‌تر پیگیری شود.

 

وی با اعلام اینکه توجه به مسائل فنی پیش از خسارت سیل مورد توجه قرار گیرد، گفت: از آورده‌های رودخانه‌ها برای تثبیت بستر و دیواره‌ها استفاده شود تا آبخورها به درستی هدایت شود.

 

معاون عمرانی استاندار مازندران با اعلام اینکه در سیل گلوگاه 500 خانوار دچار خسارت شدند، گفت: 200 خسارت دیده سیل اخیر به بانک معرفی شده و 300 نفر دیگر در نوبت قرار دارند که خسارت‌دیدگان برای دریافت کمک‌های بلاعوض به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

 

کم‌کاری مدیران استانی در وقوع سیل در اظهارات معاون عمرانی به خوبی پیدا است و این کم‌کاری فنی آثار جبران ناپذیر روحی و روانی جدی برای مردم سیل‌زده دارد که سال‌های زیادی زمان می‌برد که خسارت‌های روحی و روانی و همچنین مالی سیل‌زده‌ها جبران شود./فارس

شما ممکن است این اخبار را هم دوست داشته باشید :

دریافت خبرنامه

تبلیغات

نظرات کاربران

نظر شما

نظر شما در مورد این خبر

نظرسنجی