تازه ترین خبرها

(آخرین بروز رسانی 12 دقیقه قبل)

دامادی : همکارانم در کمیسیون تلفیق غفلت کردند و طرح انتقال آب خزر تصویب شد / غایب ترین نماینده مجلس نیستم / جلسه شنبه مجلس در دفاع از مازندرانیها و شمالی ها شنبه طلایی خواهد بود!
اوج نیوز  : محمد دامادی گفت:کسانی که ادعا می کنند من غایب ترین نماینده بوده ام ادعاهایشان را ثابت کنند. ....
دامادی : همکارانم در کمیسیون تلفیق غفلت کردند و طرح انتقال آب خزر تصویب شد / غایب ترین نماینده مجلس نیستم / جلسه شنبه مجلس در دفاع از مازندرانیها و شمالی ها شنبه طلایی خواهد بود!

به گزارش اوج نیوز، محمد دامادی در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا در واکنش به اظهارات عیسی کلانتری،رئیس سازمان  محیط زیست کشور مبنی بر اینکه نمایندگان مازندران فقط «هارت و پورت» می‌کنند ، اظهار داشت: ادبیات نامناسب و بسیار زشت جناب آقای کلانتری قابل توجیه نیست ، ما گاهی اوقات می‌توانیم  یکدیگر را نقد کنیم ؛اشکالی هم ندارد، اما توهین و ادبیات پرخاشگرانه فقط برگرفته از شخصیت افراد است و منطق و وجدان حکم میکند که ضعف‌های خود را به گردن دیگران نیندازیم!!

وی خطاب به رئیس سازمان  محیط زیست کشور افزود: شمالی‌ها سالهاست که از مشکل زباله رنج می برند، کجا بودید؟ کدام لایحه؟! اگر نمایندگان شمال کشور نبودند لایحه ۲۵ تیرماه تصویب نمی‌شد.

وی ادامه داد: برای مدیریت پسماند،نیازی به لایحه نیست و شما خود بهتر میدانید و اگر واقعا موضوع پسماند و مدیریت آن در شمال کشور برای شما هم دغدغه بود از طریق لایحه بودجه دولت اقدامی می کردید!

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نخستین بار نیست که جناب کلانتری با کلمات سخیف و زشت به نمایندگان مردم توهین میکند،گفت:تعجب بنده از این است که جناب رئیس جمهور چرا در مقابل این همه توهین سکوت کرده است و عزل آقای کلانتری را  در دستور کار خود قرار نمی دهید!آقای رئیس جمهور چه بده بستانی وجود دارد؟

وی ادامه داد: سوال بنده این است که جناب روحانی با چه استدلالی فرصت این همه توهین را می دهید؟ آیا تمامی نمایندگان شمال بد هستند؛ البته ما پاسخ این همه توهین را خیلی قاطع خواهیم داد.

دامادی افزود: ما اهل «هارت و پورت» نیستیم و تدبیر را هم با خودمان یدک نکشیده و اینگونه هم برخورد نمی‌کنیم .آقای رئیس جمهور فرصت دارند نسبت به این مسئله رسیدگی عاجل بکنند و مطمئن باشید که رسیدگی‌های دیگر برای ریاست جمهور سخت خواهد بود،واقعا متاسف هستم ! بی شک ما از عملکردمان دفاع می‌کنیم و  شنبه در دفاع از مازندرانیها و شمالی ها شنبه طلایی خواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص عملکرد هشت ساله خود در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه گفته می‌شود محمد دامادی عملکرد مشهودی ندارد نشأت گرفته از سخنان عده‌ای محدود است.

 دامادی با بیان اینکه متاسفانه 11 سال پیش عده ای اذعان می‌کردند که به دلیل جوان بودنم از عهده وظایفم در شورای شهر و مجلس شورای اسلامی برنمی آیم، تصریح کرد: با ورود به عرصه شورا و خدمات رسانی به مردم این تابو را شکستم که جوانان نیز می‌توانند با قدرت به مطالبات مردم رسیدگی کنند و حتی مقام معظم رهبری نیز در گام دوم انقلاب بر رویکرد جوان گرایی تاکید کردند.

نماینده مردم ساری و میاندرود درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته نقاط ضعف وجود دارد اما در شرایط فعلی تجاربم نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی گفت: به مدت هفت سال رئیس کمیته آب و فاضلاب مجلس هستم که این خود تجربیاتم را مضاعف می‌کند.

وی با اشاره به انتقال آب دریای خزر به سمنان گفت: بحث انتقال آب پیش از این بارها در کمسیون تلفیق مطرح شد اما من به اتفاق چند تن از نمایندگان شمالی مانع این کار شدیم، امسال متاسفانه در کمسیون تلفیق حضور نداشتم و با غفلت همکاران،علی رغم تمامی تلاش ها و حتی ایجاد درگیری هایی در صحن علنی انتقال آب تصویب شد.

دامادی تصریح کرد: استان‌های خوزستان ، یزد ، سیستان و بلوچستان و... نیز مشکلی مشابه مشکل سمنان دارند اما طبق مجوز و موافقت وزارت نیرو، 750 میلیون متر مکعب آب از دریای عمان و جنوب کشور برداشت و به فلات مرکزی منتقل می‌شود.

رئیس کمیسیون آب و فاضلاب با بیان اینکه هر پروژه عمرانی که از محل صندوق توسعه ملی در حوزه آب و فاضلاب روستایی اتفاق افتاد؛ طرح شخصی بنده بود، ادامه داد: اولین بار نیز 500 میلیون دلار برداشت شد و این روند ادامه پیدا کرد.

وی با یادآوری اینکه نمایندگان قانون‌گذار بوده و نظارت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با این حال به دلیل شرایط موجود و تصریع در کار در پروژه های عمرانی نیز ورود پیدا می‌کنیم .

دامادی افزود: درحوزه درمان شرایط هشت سال گذشته تاکنون خیلی متفاوت شده است بطور مثال بیمارستان قلب فاطمه‌الزهرا در مرکز مازندران وضعیت پذیرش و نگهداری بیماران نسبت به سالهای گذشته روند رو به رشد داشته است.

وی راه اندازی دستگاه سی تی آنژیو در ساری، مرکز سرطان شناسی و پیگیری بیمارستان 1000 تختخوابی را شمار عملکردهای خود در مرکز مازندران عنوان کرد.

دامادی در بخش دیگر از سخنانش به حوزه زیر ساختی اشاره کرد وتجهیز فرودگاه دشت ناز، احداث پل پنبه چوله و پل فرح آباد را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی به پروژه ساری - تاکام اشاره کرد و گفت: این پروژه محصول ناکارآمدی دیگران بود که به ما به ارث رسیده است ، اینکه در 8 سال گذشته این پروژه چه میزان اعتبار داشت و اکنون چه میزان از اعتبار برخوردار است کاملا مشهود است.

وی با یادآوری اینکه این پروژه با پیمانکاران بومی در حال اجرا بوده و مبالغ هنگفتی نیز طلبکار هستند اما با قوت به کارشان ادامه می دهند، تصریح کرد: هم اکنون پروژه ساری – تاکام  طبق قول‌های کمیسیون عمران می‌بایست تا 29 آبان ، منهای 1.5 کیلومتر را به اتمام برسانیم با توجه به عملیات اجرایی، این پروژه تا پایان مردادماه سال آینده به اتمام می رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: 4 کیلومتر قبل از شهریور تحویل و 4 کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت داریم ضمن آنکه دیواره سازی این پروژه بسیار هزینه بر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه جاده گهرباران در گذشته وجود خارجی نداشت،گفت: ما جاده گهرباران را راه اندازی کردیم و این پروژه در زمان دولت احمدی نژاد که آقای نیکزاد وزیر راه و ترابری بودند با سه میلیارد تومان اعتبار آغاز شد و در هفته دولت  امسال نیز کلنگ 10 کیلومتر و 200 را زده خواهد شد وعملیات اجرایی آن آغاز می شود.

نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  عملیات اجرایی پروژه جاده لاریم اشاره کرد و از تحویل یک لاین تا 22 بهمن ماه سالجاری خبر داد.

دامادی در ادامه سخنانش به برخی از ناملایمتی ها که به خود و پدر مرحومش روا داشته اند اشاره کرد و گفت: سالهاست که من و پدرم مورد بی مهری قرار گرفتیم ؛ چه بسا تهمت‌هایی ناشایست با عناوین مختلف به ما نسبت دادند بطور نمونه اینکه دامادی شرب خمر می کند و یا فرزند دومش در کشور کانادا به دنیا آمده است .

وی ادامه داد: از این رسانه اعلام میکنم هیچ یک از بستگان سببی و نسبی ما حتی یک بار نیز به این کشور نرفتند و فرزندم نیز درهمین کشور متولد شده است. شناسنامه ایرانی دارم و کشور و استانم را دوست دارم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: البته از پدرم کارهای نیک زیادی بر جای ماند و قالب احترامم بخاطر پدرم است.

وی در پاسخ به سوال  در خصوص شایعاتی مبنی بر بیشترین میزان غیبت در مجلس اظهار  کرد: گفته می‌شود دامادی غایب‎ترین نماینده قرن در مجلس شورای اسلامی است! البته ممکن است قبل از ورود به مجلس پیگیر کار ارباب رجوعی که از مازندران آمده باشند ؛باشم و با 10 دقیقه تاخیر وارد مجلس شوم اما اینطور نیست که غایب ترین فرد مجلس باشم.

دامادی افزود: اگر غایب بودم چگونه بودجه پروژه های عمرانی ساری و میاندرود افزایش پیدا کرد ؟مگر ندیدید که در فصل بودجه با آقای مطهری درگیر شدم. سکوت می کنم ؛ سکوتم ازنجابت خانوادگی ام است .

وی ادامه داد: کسانی که ادعا می کنند من غایب ترین نماینده بوده ام ؛ ادعاهایشان را ثابت کنند.

دامادی در پاسخ به این سوال که در شرایط فعلی مجلس به روزمرگی افتاده است، گفت: نقاط ضعف و قوت در مجلس وجود دارد ، در برخی از موارد شانیت و قدرت نمایندگان گرفته شد و جاهایی نیز دست و پای نمایندگان بسته شد اما در مواقعی هم مجلس خوب کار کرد.

وی ادامه داد: در مجموع می بایست 50 هزار کارشناس در حوزه های مختلف مجلس برای طرح ها و لوایح مقتدرانه وارد میدان شوند.البته کارشناسان حضور دارند اما تعدادشان کم است.

دامادی با اشاره به نقش مهم جوانان و تاکید مقام معظم رهبری بر نقش جوانان در تحقق پیشرفت های کشور، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها و به ویژه در بیانه گام دوم انقلاب تاکید دارند که آینده انقلاب اسلامی به دستان جوانان شکل می گیرد .

وی با بیان اینکه انتخاب دامادی بعنوان عضو شورای شهر ساری و پس از آن در مجلس شورای اسلامی نشان از اعتماد مردم به جوانان است، گفت: انتصابات اخیر در استان خود نمونه ای از اعتماد به جوانان است .

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید از سپردن مشکلات مهم به جوانان در کشور ترسید، ادامه داد: اگر صنعت خودرو سازی را به جوانان دانشگاه شریف واگذار کنیم بی شک در یک پروژه 15 ساله اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

وی در بخش پایانی سخنانش به مشکلات فرا روی صنایع چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد و اذعان داشت: مشکلات صنایع چوب و کاغذ مازندران بعنوان بزرگترین تولید کننده کاغذ در خاورمیانه ارثی است که از گذشته به ما رسیده است.

دامادی ادامه داد: با انتخاب مدیر بومی بخشی از مشکلات صنایع چوب و کاغذ مرتفع شده است البته پس از ممنوع شدن قطع درخت و تنفس جنگل کارخانه روی پای خود ایستاد و در حال فعالیت است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای سود جو برآنند این کارخانه ورشکسته شده و از چرخه تولید خارج شود اما اجازه خاموش شدن این کارخانه را نمی دهیم.

 

شما ممکن است این اخبار را هم دوست داشته باشید :

دریافت خبرنامه

تبلیغات

نظرات کاربران

نظر شما

نظر شما در مورد این خبر

نظرسنجی