تازه ترین خبرها

(آخرین بروز رسانی 12 دقیقه قبل)

یادداشت / سه شنبه های مردمی را از مازنی ها نگیرید ....
سفرهای شهرستانی استاندارمازندران و حکایت چشم و ابرو !
اوج نیوز: پاسخگویی مدیران در روزی که از دیرباز به ملاقات عمومی مردمی اختصاص یافته از اهمیت بسیاری برخوردار است . چرا که بسیاری از مراجعان برای دیدار با مدیران استانی از روستاها و شهرهای دور استان پهناور مازندران برای ملاقات و .... ( یادداشتی به قلم محسن گرجی )
سفرهای شهرستانی استاندارمازندران و حکایت چشم و ابرو  !

اوج نیوز/ محسن گرجی : استاندار دولت سیزدهم در مازندران، حرکتی را در این استان آغاز کرد که برابر اطلاع ما پیشترعلاوه بر اینکه به این شکل و شیوه در مازندران وجود نداشته ، در هیچ استان دیگری هم انجام نشده بود و هنوز هم نشده است. 

 

سفرهای شهرستانی با حضور 50 مدیرکل و آماده‌باش همه دستگاه‌ها و مواجهه رودررو با مشکلات و موانع توسعه در مناطق دوردست و همچنین بازدید میدانی مدیران از ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی در شهرستان‌های دور از مرکز استان در نوع خود اقدامی ابتکاری است که می‌تواند توسط همه استانداران در سراسر کشوربه کار گرفته شود.

 

توسعه در کشور ما به‌طور سنتی در کلان‌شهرها و مراکز استان متمرکز شده است و این اقدام استاندار مازندران، ریل توسعه را تا شهرها و روستاهای دوردست می کشاند و همچنین می‌تواند توسعه مرکزگرا را که یکی از انحرافات توسعه در کشور بوده است، به سمت توسعه  متوازن و مطلوب سوق دهد و از این منظر هم فرصتی مغتنم است.  

 

ما از این حرکت استاندار مازندران و مدیران استانی قدردانی می‌کنیم و امیدواریم نمایندگان استان که از مشکلات موکلان خود در شهرها و روستاها آگاهی دارند نیز در این سفرها، حضور داشته باشند و از ظرفیت خود برای بازکردن برخی موانع اجرایی و اعتباری بهره ببرند.

 

سید محمود حسینی‌پور و تیم مدیریتی استانی وی تا امروز پنج سفر شهرستانی به نکا، گلوگاه، فریدونکنار و چالوس و جویبار انجام داد، سفرهایی که تلاش دارد توسعه را تا حاشیه دورترین شهرها و روستاها از مرکز استان بکشاند.

 

نقد مشفقانه‌ای که به این برنامه وارد است این است که آخرین سفر از این دست در روز سه‌شنبه  بیست و هشتم تیرماه  به جویبار انجام گرفت در حالی‌که سفرهای شهرستانی پیشین یا در جمعه و یا در روز پنجشنبه انجام می‌شد. 

 

 

روز سه‌شنبه طی  گذشته همواره با عناوینی چون «سه‌شنبه‌های مردمی»  به دیدار و ملاقات مردمی استاندار و مدیران اجرایی و ستادی درمحل کار خود اختصاص داشت و بسیاری از شهروندان برای پیگیری مشکلات اداری و سازمانی خود از روستاها و شهرهای مختلف دور و نزدیک به  مرکز استان می‌آیند و در چنین شرایطی، انجام سفرهای شهرستانی در این روز چندان هوشمندانه به نظر نمی‌رسد 

 

 

پیشنهاد می شود ضمن ادامه و استمرار برنامه سفر شهرستانی به صورت منظم و هدفمند و ضمن خسته نباشید به استاندار مازندران به دلیل رضایت عمومی از اجرای این برنامه، تدبیری شود تا این سفرها صرفا  در روز پنجشنبه یا جمعه انجام گیرد تا موجب سرگردانی ارباب رجوع در دیگر روزهای هفته به‌ویژه سه‌شنبه‌های مردمی نشود .

 

پاسخگویی مدیران در روزی که از دیرباز به ملاقات عمومی مردمی اختصاص یافته از اهمیت بسیاری برخوردار است . چرا که بسیاری از مراجعان برای دیدار با مدیران استانی از روستاها و شهرهای دور استان پهناور مازندران برای ملاقات و بیان مشکلات خود به مرکز استان مراجعه می نمایند و نباید با جای خالی مدیران روبرو شوند .

 

نکته آخر این‌که منطقی نیست برای اصلاح ابرو، چشم را کور کرد و حتی برای کشاندن ریل توسعه تا شهرهای دوردست نیز نباید سایر شهروندان استان را که از شهرها و روستاهای دور و نزدیک به مرکز استان می آیند ، به درد سر انداخت و آنان را در روزی چون سه‌شنبه در ادارات‌ کل سرگردان گذاشت ..

 

شما ممکن است این اخبار را هم دوست داشته باشید :

دریافت خبرنامه

تبلیغات

نظرات کاربران

نظر شما

نظر شما در مورد این خبر

نظرسنجی