تازه ترین خبرها

(آخرین بروز رسانی 12 دقیقه قبل)

علی رغم انتظار از مجلس انقلابی ؛
مخالفت مجلس با یک فوریت طرح منع استفاده مسئولان از امکانات و امتیازهای ویژه
اوج نیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح منع استفاده مسئولین و مقامات از امکانات و امتیازهای ویژه را بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند.
مخالفت مجلس با یک فوریت طرح منع استفاده مسئولان از امکانات و امتیازهای ویژه

به گزارش اوج نیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه، تقاضای گروهی از نمایندگان برای بررسی یک فوریتی طرح منع استفاده مسئولین و مقامات از امکانات و امتیازهای ویژه را بررسی کرده و در نهایت با ۱۲۶ رای مخالف با بررسی یک فوریتی این طرح مخالفت کردند.

 

محمد باقری  به عنوان متقاضی یک فوریت طرح عدم استفاده مسئولان و مقامات از امکانات ویژه گفت: وضعیت معیشت و اشتغال مردم در کنار گرانی کالاها، مردم را با مشکلات جدی روبرو کرده اما ما مسئولان در ۳ قوه به دلیل استفاده از برخی از امتیازات این مسائل را به خوبی درک نمی‌کنیم.

 

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: عملاً در ۴۰ سال اخیر با توجه به شرایط ویژه‌ای که میان مردم و مسئولان وجود داشته، فاصله‌ای ایجاد شده است. این امتیازات از جمله تردد ویژه برخی مسئولین در خطوط ویژه، استفاده از پاویون فرودگاه‌ها، استفاده برخی دستگاه‌ها از خودروهای خارجی و … موجب فاصله‌ای میان مردم و مسئولان شده است.

 

وی تأکید کرد: بر این اساس با ارائه این طرح تلاش داریم تا این امتیازات را حذف کرده و مسئولان و مقامات میان مردم تردد کنند تا بتوانند درد مردم را به راحتی احساس کنند البته می‌خواستیم این طرح به صورت دوفوریتی ارائه شود، به دلیل درخواست نمایندگان یک فوریت آن اکنون در صحن بررسی می‌شود و از نمایندگان می‌خواهم به این طرح رأی مثبت دهند البته دوستان می‌توانند بعد از تصویب یک فوریت طرح پیشنهادات خود را برای اصلاح آن به کمیسیون مربوطه ارائه کنند.

 

حسن محمدیاری در مخالفت با یک فوریت طرح منع استفاده مسئولین و مقامات از امکانات و امتیازهای ویژه، گفت: در ابتدا تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ و تبصره یک ماده ۱۰۷ آئین نامه داخلی دارم زیرا در حال حاضر جایگاه خود را در بین سه قوه نمی دانیم، متاسفانه علیرغم اینکه مجلس در رأس امور است تعاملاتی که انتظار می رود بین قوا وجود داشته باشد محقق نمی شود.

 

نماینده مردم طوالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه یک سری از افراد که تجربه کمی دارند و اسم آن ها را انقلابی گذاشته ایم در بدنه دستگاه ها فرصت خدمت رسانی به مردم را از دولت آقای رئیسی گرفته اند، زمانی که مراجعه می کنیم و قصد داریم شأن نظارتی خود را اعمال نماییم با انواع تهمت ها مواجه می شویم در حالی که مطابق فرمان بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری مجلس در رأس امور قرار دارد.

 

وی افزود: کمترین تعامل را در حوزه اجرا از دستگاه های اجرایی و قضایی نمی بینیم، انتظار داریم رئیس مجلس و هیات رئیسه شأن و جایگاه مجلس را مدنظر قرار دهند.

 

محمدیاری با اشاره به اینکه طرح مذکور از دو سو با اشکال مواجه بوده و از لحاظ شکلی و رعایت نکات ادبی ایراداتی دارد و بسیار پیش پا افتاده و غیر ادبی تدوین شده است، تصریح کرد: ابهامات متعددی در بندهای مختلف این طرح شاهد هستیم که باید بر روی آن ها کار کارشناسی انجام شود و افرادی در حوزه های مختلف اظهارنظر کنند.

 

نماینده مردم طوالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محروم کردن مسئولین از حداقل ها یک پیشنهاد پوپولیستی است و گاهی اوقات اولیات و ضروریات را از مسئولین که سرمایه های نظام هستند سلب می کند، عنوان کرد: امروز معیشت و اشتغال جوانان جزء اولویت ها بوده و باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

همچنین سلمان اسحاقی در موافقت با یک فوریت طرح منع استفاده مسئولین و مقامات از امکانات و امتیازهای ویژه گفت: این طرح می‌تواند به یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی تبدیل شود ضمن اینکه نفس این طرح می‌تواند اعتماد مردم نسبت به مسئولان و نظام را برگرداند.

 

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس ادامه داد: اگر از ابتدای انقلاب اسلامی به زندگی شهید رجایی و شهید باهنر توجه کرده و در آن تأمل کنیم یا به زندگی رهبر معظم انقلاب و فرزندانشان نگاه کنیم می‌بینیم عاری از استفاده از هرگونه امکانات دولتی است که حداقل می‌توانند از آنها بهره ببرند.

 

وی تصریح کرد: این طرح می‌تواند مأموریت مجلس برای بازگشت اعتماد مردم به مدیران باشد چرا که برخی مدیران در فضای مجازی اقدام به دادن نامه برای استفاده از امکانات دولتی اعم از مسکن، می‌کنند و با آن نیز موافقت می‌کنند بنابراین ما باید با تصویب این طرح از بروز این قبیل فسادها جلوگیری کنیم. از سوی دیگر یکی از اهداف ارائه این طرح ممانعت از پرداخت حقوق و مزایا در جهت به کارگیری راننده و محافظ حتی توسط مدیران غیربومی است.

 

اسحاقی یادآور شد: ما باید با تصویب این طرح در مسیر منع مسئولان و مقامات از بهره‌مندی از امکانات و امتیاز‌های ویژه که می‌تواند شامل مسکن و سفرهای خارجی باشد، حرکت کنیم کما اینکه بنده به مسئولان دولتی نیز گفته‌ام که باید از سفرهای خارجی و برگزاری همایش‌های مختلف جلوگیری کنند چرا که برخی مسئولان به غلط برای تقدیر از خود مراسم برگزار می‌کنند.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات کنونی کشور خطاب به رئیس جمهور افزود: شما باید قبل از اینکه برخی کالاها را گران کنید ابتدا یارانه آن را به مردم پرداخت کنید، بنابراین از شما خواهش می‌کنم سازمان تعزیرات را پیدا کنید و کنترل بازار را به دستش دهید. همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی که مکلفند نسبت به کنترل قیمت‌ها در بازارها گام بردارند، پیدا کنید. ما امروز سازمان تعزیرات حکومتی را نمی‌بینیم. همچنین وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت برای کنترل بازار ورود نمی‌کنند.

 

وی تأکید کرد: امیدواریم ریشه خودروسازی در کشور خشکانده شود آن هم وقتی رئیس جمهور می‌گوید حق ندارید اجناس را گران کنید آنها با وقاحت خودروها را گران می‌کنند؛ چه کسی باید به دهن این خودروساز بزند.

 

اسحاقی در ادامه از نمایندگان خواست برای خشکاندن ریشه فساد در کشور و چشاندن طعم شیرین انقلاب به مردم به این طرح رأی دهند.

 

شما ممکن است این اخبار را هم دوست داشته باشید :

دریافت خبرنامه

تبلیغات

نظرات کاربران

نظر شما

نظر شما در مورد این خبر

نظرسنجی