تازه ترین خبرها

(آخرین بروز رسانی 12 دقیقه قبل)


جهانگیری سکوتش را شکست/ درخواست معاون اول سابق از شورای نگهبان!
اسحاق جهانگیری در مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام خمینی (س) گفت: آقای هاشمی در .....
جهانگیری سکوتش را شکست/ درخواست معاون اول سابق از شورای نگهبان!

اوج نیوز: اسحاق جهانگیری از شورای نگهبان درخواست کرد که دلیل رد صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.

معاون اول دولت سابق در مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام خمینی (س) گفت: آقای هاشمی در سیاست داخلی به دنبال استقلال، عزت و پیشرفت ملی بود و در سیاست خارجی هم دنبال تعامل سازنده با همه کشورها بود و روابط خوبی در دوره آقای هاشمی برقرار شد و یکی از مهمترینش روابطی بود که با کشورهای عربی داشتیم. او به مردم سالاری باور داشت و صندوق رأی را گره گشای مشکلات مردم می دانست و در هیچ مقطعی با صندوق رأی قهر نکرد و همیشه با شجاعت خودش را در معرض رأی مردم قرار می داد. سال ۹۲ در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد. ما هر چیزی فکر می کردیم الا اینکه آقای هاشمی رفسنجانی رد صلاحیت شود. ما ستادها را شکل داده بودیم. چند جمله به من گفتند و من فکر کردم نصیحت پدرانه است. گفت من همان هاشمی دو روز قبل هستم و رابطه من با رهبری و نظام هیچ تغییری نخواهد کرد اینها اقداماتی است که برخی افراد می خواهند من را روبروی نظام قرار دهد و من هرگز این کار را نخواهم کرد.

 

جهانگیری: از نظر اقتصادی، اخلاقی و توان مدیریتی پرونده من روشن است

جهانگیری با اشاره به رد صلاحیتیش در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: سال ۹۶ در انتخابات ثبت نام کردم و تأیید صلاحیت شدم و سال ۱۴۰۰ همین شورای نگهبان، من را رد صلاحیت کرد. قبل از جلسه سران قوا با یکی از مسئولین امنیتی کشور جلسه داشتم و گفتم از نظر اقتصادی، اخلاقی و توان مدیریتی پرونده من روشن است و هیچ دغدغه ای ندارم؛ در این جلسه هم هیچ کس نخواهد فهمید که چنین اتفاقی برای من افتاده و با قدرت کارهای خود را دنبال می کنم؛ ولی این کارها به ضرر کشور و شورای نگهبان است. همان موقع مصاحبه کردم و گفتم هر دلیلی که به شما داده اند را شما منتشر کنید و هنوز بر همان نظر هستم.

 

آقای هاشمی آینده نگر بود و همواره فکر می کرد راه حلی وجود دارد

وی تأکید کرد: آقای هاشمی آینده نگر بود و همواره فکر می کرد راه حلی وجود دارد و تا چند مرحله قدم های بعد از هر تصمیمی را مرور می کرد که آثار و عواقب تصمیم هایی که گرفته می شود در نظر گرفته شود. از جفاهایی که هرکدام در حقش کرده بودند می گذشت و به آنها وفا می کرد؛ ما حلقه های واصل را کم داریم و این کشور واسطه هایی نیاز دارد که نگذارند این کشور شقه شقه شود؛ سردار سلیمانی یکی از این شخصیت ها بود.

شما ممکن است این اخبار را هم دوست داشته باشید :

دریافت خبرنامه

تبلیغات

نظرات کاربران

نظر شما

نظر شما در مورد این خبر

نظرسنجی