تازه ترین خبرها

(آخرین بروز رسانی 12 دقیقه قبل)

🔻اختصاصی سیاسی

🔻گزینه جدی و جدید استانداری مازندران

💢 *اوج نیوز:اعلام حمایت کارافرینان مازندران از استاندار حقوق‌دان جدید
 واحدهای تولیدی گروگان بانک‌هاست* 

🔻روز گذشته ۲۱ نفر از کارآفرینان استان در دیدار با گزینه جدیداستانداری مازندران با طرح دغدغه‌ها و مشکلات خود بر ضرورت احیای کارخانه‌ها و خارج کردن واحدهای تولیدی خود از تملک بانک‌ها تاکید کردند.

🔻کارآفرینی از آمل با انتقاد از ۶ ماه تعطیلی بخشی از واحد تولیدی خود گفت: به علت شیوع ویروس کرونا مجبور به تعدیل نیرو و گاهی تعطیلی خط تولید بودیم از طرفی میزان فروش ما نیز کاهش یافت اما بانک‌ها برای دریافت مطالبات خود هیچ‌گونه همراهی نداشته و فرصت تنفسی در نظر نگرفتند، از سویی دولت نیز با نرخ‌گذاری دستوری عملا حاشیه شود ما را کاهش داد و در حال حاضر امکان حفظ اشتغال موجود نیز برای ما دشوار شده است.

🔻مدیر واحد تولیدی لوازم جانبی خودرو در بابل نیز بیان داشت: هزینه تسهیلات دریافتی ما از بانک‌ها بسیار بالاست و آن چیزی که بانک‌ها تحت عنوان تسهیلات حمایت از کارآفرینی با بهره ۱۸ درصد ارائه می‌دهند عملا به بیش از ۳۰ درصد می‌رسد.

🔻یکی از کارآفرینان مطرح و پیشکسوت استان نیز در این دیدار بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از واحدهای تولیدی در استان، گروگان بانک‌هاست، از سویی بسیاری از بانک‌ها زمین و ماشین آلات واحد تولیدی را به عنوان ضمانت قبول نمی‌کنند و برای ارائه تسهیلات سند مسکونی یا تجاری مطالبه می‌کنند.

🔻مدیر پروش ماهی‌های سردابی نیز گفت: برای راه‌اندازی واحد پروش ماهی ده‌ها استعلام انجام گرفت و عملا ۶ ماه در بروکراسی اداری معطل شده‌ایم.

🔻همچنین مدیر یکی از هتل‌های غرب استان بیان داشت: شیوع ویروس کرونا، محدودیت در ورود مسافران و تعطیلی اجباری هتل‌ها و رستوران‌ها سبب شده عملا فعالیت حوزه گردشگری زیان‌ده شود و بسیاری از همکاران ما رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز گردشگری خود را فروخته و یا مدیریت آن را واگذار کرده‌اند.

🔻گزینه استانداری مازندران با بازدید از ۶ واحد تولیدی راکد در قائمشهر و آمل به شکل میدانی از چالش‌های حوزه تولید مطلع شد.

🔻وی پیش از این با ارائه طرح "مازندران استان مولّد" به وزارت کشور، به وزاری اقتصادی دولت قول احیا واحدهای تولیدی و بازگشت به چرخه تولید را داده بود.

🔻وی به زودی دیداری با سرمایه‌گذاران مازندرانی خارج از استان برای انتقال سرمایه‌ها، ایده و کسب‌وکار خود به مازندران خواهد داشت.
بزودی خبر های تکمیلی اعلام خواهد شد.


شما ممکن است این اخبار را هم دوست داشته باشید :

دریافت خبرنامه

تبلیغات

نظرات کاربران

نظر شما

نظر شما در مورد این خبر

نظرسنجی