تازه ترین خبرها

(آخرین بروز رسانی 12 دقیقه قبل)

 
لیست منتخبین شورای شهر ساری روی میز هیات نظارت / شائبه‌سازی تاخیر اعلام نتیجه انتخابات
تأخیر طولانی در اعلام نتیجه انتخابات تمام‌الکترونیک ساری در حالی که نتیجه انتخابات بسیاری از شهرهای هم‌تراز با این شهر چه در استان و چه خارج از استان اعلام شده، سبب بروز شایعاتی در فضای مجازی و همچنین دست به دست شدن ...
لیست منتخبین شورای شهر ساری روی میز هیات نظارت / شائبه‌سازی تاخیر اعلام نتیجه انتخابات

به گزارش اوج نیوز، انتخابات شورای ششم ساری با توجه به حاشیه‌های برجسته شورای پنجم و تخلفات گسترده مالی و بازداشت همه اعضای منتخب و انحلالش ، از اهمیت و حساسیت زیادی در مازندران و بویژه برای شهروندان مرکز استان برخوردار است. با تمام‌الکترونیک برگزار شدن انتخابات شورای ششم در ساری همراه با ۲۳ شهر دیگر در کشور انتظار شهروندان این بود که نسبت به دوره‌های پیشین انتخابات شورای شهر، زمان کمتری برای دریافت فهرست برندگان منتظر بمانند ، اما با گذشت حدود ۱۵ ساعت از پایان فرآیند اخذ رأی در شعب شهری، هنوز هیچ مقام مسئولی درباره برندگان انتخابات شورای ششم ساری اظهار نظر نکرده است.

این تأخیر طولانی برای اعلام برندگان انتخابات شورای ششم ساری در حالی رقم خورده که به گفته مجریان انتخابات الکترونیک در ساری، با توجه به نبود تعرفه کاغذی در این انتخابات و تجمیع سریع آرا توسط صندوق‌های الکترونیک، نتیجه انتخابات نهایتا طی یک تا 2 ساعت قابل تجمیع و اعلام به مراجع قانونی و مردم بود.

البته ابوذر قربانی رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات مازندران ظهر امروز شنبه اعلام کرده بود که مشکلی در استخراج داده‌های موجود در صندوق‌های الکترونیک اخذ رأی ساری وجود ندارد و دلیل طولانی شدن فرآیند تجمیع و اعلام نتیجه انتخابات شورای شهر ساری، اولویت داشتن شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان رهبری است.

او گفته بود که شمارش آراء در پنج شعبه باقی مانده طی یک تا دو ساعت پس از گفت‌وگویش در آن زمان با ایرنا ، پایان می یابد و سپس استخراج و تجمیع آراء انتخابات شورای شهر ساری اعلام می‌شود.

اما با گذشت حدود هفت ساعت از ظهر شنبه هنوز مسئولان برگزاری انتخابات در مرکز استان فهرست برندگان را اعلام نکردند. این در حالی است که نتیجه انتخابات ۱۵ شهر از ۲۴ شهری که به صورت تمام‌الکترونیکی انتخابات شورای شهر در آن‌ها برگزار شده بود عمدتاً تا پیش از ظهر امروز اعلام شد. شهرهای رشت، زنجان، گرگان، کرمانشاه، بوشهر، سمنان، بیرجند، بندرعباس، قزوین، شهرکرد، بجنورد، خرم‌آباد، ایلام، ارومیه و همدان شهرهایی هستند که نتیجه انتخابات الکترونیکی شورای شهر آن‌ها تا زمان تنظیم این گزارش اعلام شده است.

شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، تبریز، کرج، قم، یاسوج و ساری نیز شهرهایی هستند که هنوز نتیجه انتخابات آن‌ها اعلام نشده است. در بین این شهرها وضعیت شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، تبریز، کرج و قم با توجه به جمعیت میلیونی متفاوت است، اما طولانی شدن اعلام نتیجه انتخابات برای شهر ۳۰۰ هزار نفری ساری در حالی که نتیجه قطعی و پایانی شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور اعلام شده برای شهروندان پرسش‌برانگیز است.

توپ در زمین هیات نظارت

همین موضوع نیز سبب شده که از عصر امروز فهرستی به عنوان فهرست برگزیدگان شورای ششم شهر ساری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مربوط به این شهر به سرعت منتشر شود که در آن نام برندگان و تعداد آراء اخذ شده عنوان شده است. فهرستی که سر از برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی نیز در آورده است.


شائبه‌سازی تاخیر اعلام نتیجه انتخابات شورای شهر ساری

اما فرماندار مرکز مازندران نتیجه اعلام شده در این فهرست را تایید نمی‌کند و می‌گوید تا زمانی که هیات نظارت بر انتخابات نتیجه اعلام شده از سوی هیات اجرایی را تأیید نکند هیچ فهرستی مورد تایید او نیست.

عباسعلی رضایی عصر شنبه اظهار کرد: ما باید ابتدا شمارش و تجمیع آراء انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان را انجام می‌دادیم و سپس سراغ تجمیع آراء شورای شهر ساری می‌رفتیم. به همین دلیل این فرآیند کمی به تأخیر افتاد.

وی تصریح کرد: فهرست منتشر شده در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها در حال حاضر مورد تایید ما نیست و تا زمانی که هیات نظارت نظر نهایی خود را اعلام نکند و تاییدیه این هیات طبق قانون به دست ما نرسد فهرستی را تایید یا اعلام نمی‌کنیم.

طولانی شدن زمان اعلام نتیجه انتخابات شورای ششم ساری در حالی همچنان ادامه دارد که بروز برخی تخلف‌ها در انتخابات شورای پنجم ساری و انتقاد برخی نامزدهای شورای ششم این شهر سبب می‌شود این تأخیر زمینه‌های ابهام و شائبه را در برخی گروه‌های معترض ایجاد کند.

انتخابات شورای ششم ساری با ۹۰۱ صندوق مکانیزه اخذ رأی و در ۲۶۸ شعبه شهری به صورت تمام‌الکترونیک برگزار شد./ ایرنا

 

شما ممکن است این اخبار را هم دوست داشته باشید :

دریافت خبرنامه

تبلیغات

نظرات کاربران

نظر شما

نظر شما در مورد این خبر

نظرسنجی