تازه ترین خبرها

(آخرین بروز رسانی 12 دقیقه قبل)

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، محمود شالویی با اشاره به آیه شریه «ن و القلم و ما یسطرون» گفت: اهمیت قلم و آنچه که می نویسد به حدی است که خداوند منان نیز به آن سوگند یاد می کند و این صنعت چاپ و نشر است که امکان گسترش و توسعه علم، دانش، فرهنگ و هنر را برای بشریت در جهان امروز به ارمغان آورده است.

شالویی افزود: در جهان امروز، صنعت چاپ ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با فرهنگ دارد؛ حاصل توسعه صنعت چاپ و نشر، توسعه فرهنگی است؛ و در نتیجه توسعه فرهنگ، توسعه اقتصادی حاصل خواهد شد؛ به سادگی می‌توان گفت که صنعت چاپ و نشر، اصل و زیربنای تحول اقتصادی در جامعه است؛ چراکه صنعت چاپ و نشر با تمام ابعاد سیاسی و اقتصادی مرتبط است.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ، این مناسبت مهم را به اهالی صنعت چاپ، نشر و متولیان این حوزه در استان مازندران تبریک و تهنیت می گویم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: فعالیت ٤٨٥ واحد چاپی در استان که در رتبه پنجم کشور قرار دارد؛ با چاپ انواع کتب و نشریات محلی و سراسری، در توسعه فرهنگی استان چشمگیر و حائز اهمیت است. همچنین با توجه به اینکه مازندران یکی از قطبهای کشاورزی در کشور است و صادرات محصولات کشاورزی در توسعه اقتصادی استان نقش اساسی دارد؛ صنعت بسته بندی در چاپخانه های مازندران، نقش مهم در صادرات و توسعه اقتصادی این استان دارد.
 
شالویی، کاغذ و زینگ را دو مشکل اساسی صنعت چاپ عنوان کرد و افزود: با پیگیری مقام عالی وزارت ارشاد، واردات ٤١ هزار تن کاغذ با ارز ٤٢٠٠ تومانی و قرار دادن زینگ در لیست کالاهای مشمول دریافت ارز ٤٢٠٠ تومانی، امیدواریم مشکلات واحدهای چاپی مرتفع شود.

مدیر کل دستگاه فرهنگی مازندران تاکید کرد: چاپخانه داران استان جهت به روز رسانی ماشین آلات و ارتقاء کیفیت صنعت چاپ در استان، با هماهنگی استانداری مازندران، می توانند با مراجعه به سایتKara.mcls.gov.ir   نسبت به دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

شالویی گفت: امیدوارم با همدلی، همفکری و همکاری همه دست اندرکاران عرصه چاپ و نشر استان، این صنعت شایسته بتواند نقش ارزنده خود را در تعالی عرصه های گوناگون اجتماعی، صنعتی، فرهنگی و هنری ایفا نماید.

شما ممکن است این اخبار را هم دوست داشته باشید :

دریافت خبرنامه

تبلیغات

نظرات کاربران

نظر شما

نظر شما در مورد این خبر

نظرسنجی